Selangkah Ke Menara Gading

Gathering Alumni PMG 10 - GOMBAK


Bertelur sebiji, riuh sekampung.
(Asal bergaya walau bola masuk longkang)

Pada 2 Jan 2010, pertemuan ahli PEPIAS dan peserta PMG10 daerah Gombak telah berlangsung di pusat Bowling Selayang Mall. Pertemuan jam 11.00 pg itu dimulakan dengan sesi ta'ruf dan pengenalan ringkas tentang PEPIAS oleh saudara Zulhelmi Abdullah. Acara diteruskan dengan pertandingan bowling. Selepas solat zohor, aktiviti makan bersama di restoran satay hj samuri yang disusuli dengan pengisian dan makluman program oleh Timb. Pres, Abd Sukor & Naib Pres, Azali. Pertemuan bersurai sekitar 4 ptg.

2 perkara menarik yang ingin saya kongsikan ialah:

1. kesungguhan dan kebolehan adik2 baru menarik lebih ramai lagi rakan mereka untuk turut serta dengan kita (PEPIAS). Seorang adik tingkatan 4 mempromosikan PEPIAS kepada senior2 nye yg belajar di tingktn 6 dan di IPT. Hatta adik tingkatan 2 pn hadir sbg pendedahan awal untuk mereka. Ramai muka baru yg membawa tenaga baru.

2. seorang petugas di restoran hj samuri menawarkan 2 anaknya untuk turut serta bersama PEPIAS setelah melihat pertemuan ringkas kita di meja makan yang bukan kosong tetapi penuh makna. Sambil makan sambil mendapat pengisian. Santapan jasmani & rohani.

Andai kita ingin terus relevan sbg organisasi dakwah, bnyklah berusa utk turun ke masyarakat terutama yg terdekat seperti jiran sebelah rumah kita sendiri. Kalau dakwah telah menjadi eksklusif, tunggulah lenyap nye persatuan ini. Ingatlah ayat yang permulaannya

"abasa watawalla..."

cari ayat ini dan mengerti..


bersama 1 roll nasi impit



model terbaru restoran hj Samuri
(Resit dgn harga yg perlu dibayar.)



LUARBIASANYA PMG 10





Pada 24-27 Dis yang lalu, PEPIAS telah menganjurkan Perkampungan Menara Gading yang genap kali ke 10 di Universiti Industri Selangor (UNISEL) di Bestari Jaya, Selangor Darul Ehsan. Program 4 hari 3 malam itu dirasmikan oleh Exco kerajaan Negeri, Dr. Halimah dan dihadiri oleh Timb. Naib Cemselor UNISEL, Prof Madya Zainal Kidam. Seramai 92 peserta menghadiri program ini yang juga sama bilangannya pada penganjuran PMG yang lalu. Pelbagai aktiviti dijalankan sebagai pendedahan awal terhadap peserta untuk memasuki alam menara gading. Berikut merupakan ringkasan program ini.

Sesi pendaftaran pada hari pertama.


Taklimat dari pc di dewan censelori

Majlis perasmian oleh exco negeri

Berkumpul di dewan biru pada hari ke 2

sesi LDK 1

sesi LDK 2

Rehat seketika menjamu selera

Fasilitator menggamatkan suasana

Bina Menara (hari ke 3)